Jordi Adell ens nostra
en aquest vídeo com l’ús de les noves tecnologies es un procés, que no s’aconsegueix
d’un dia per l’altre. Segons queda reflectit en la seva ponència i a partir d’uns
estudis, Acot, calen entre 3-5 anys i que els professors passen per cinc fases
abans que realment les noves eines formessin part de la pràctica quotidiana
dels docents:
· Accés: aprendre a fer un ús bàsic de la tecnologia.
· Adopció: els docents les fan servir pel mateix que farien sense ordinadors.
· Adaptació: Per augmentar la productivitat
· Apropiació: comencen a experimentar només formes de treballar didàcticament utilitzant les noves tecnologies
· Innovació: no arriben molts professors. Aquesta fase utilitza tecnologia que ningú a utilitzat abans.
· Accés: aprendre a fer un ús bàsic de la tecnologia.
· Adopció: els docents les fan servir pel mateix que farien sense ordinadors.
· Adaptació: Per augmentar la productivitat
· Apropiació: comencen a experimentar només formes de treballar didàcticament utilitzant les noves tecnologies
· Innovació: no arriben molts professors. Aquesta fase utilitza tecnologia que ningú a utilitzat abans.
Que queda patent que la
formació és molt important i que aquesta comença en els estudis universitaris
actuals. Que no podem dir que una escola fa bon ús de les noves tecnologies
quan es limiten a utilizar-les per continuar fent el mateix que faria amb els
llibres de text, per posar un exemple. Això només seria un traspàs d’informació
d’una manera diferent, però sense cap implicació per part de l’alumnat a l’hora
de la recerca i de potenciar la motivació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada