webquest2.jpg |
Comencem a entrar en contacte amb un altre manera d'aprendre utilitzant les TIC
EL passat dijous a classe, na
Marina ens va introduir en un tipus d’activitats didàctiques pensades per
compartir a través d’Internet. Son de gran ajuda pels docents, on troben en
elles models d’activitats que poden adaptar a les seves necessitats i als
objectius marcats. Segons la definició del bloc recomanat durant la sessió a classe, http://anaisabelmartin.blogcindario.com/2011/02/00022-caza-del-tesoro.html, la caça del tresor és un tipus d’activitat molt
senzilla, útil per adquirir informació sobre un tema determinat i practicar
habilitats i procediments relacionats amb les tecnologies de la informació a
través d’internet.
La pàgina en qüestió ens mostra una pàgina inicial on
podem trobar la definició del que seria la caça
del tresor, una presentació on ens ensenya a crear la nostra pròpia.
Clicant dalt una imatge que representa, se’ns obre una pàgina, http://www.aula21.net/cazas/caza.htm,
que ens facilita la creació. Mitjançant unes etiquetes, ens
ofereix la possibilitat de seleccionar l’idioma, ens ofereix ajuda per fer-la
de manera guiada i senzilla, ens deixa triar el disseny que volem fer servir
per tal de crear una imatge al nostre gust i necessitats, colors, tipus de
lletres, descripció, etc.
El bloc també ens mostra un seguit d’exemples per veure
el funcionament d’algunes caces de tresors.
La proposta de na Marina, ha estat que de forma grupal
ens centréssim en una per tal de poder analitzar-la i veure si ens semblava que
podia ser d’ajuda en la nostra futura tasca educativa. Nosaltres ens vàrem
centrar en “conocemos las figuras”.
El primer que ens trobem és una pàgina d’inici on podem
seleccionar diferents etiquetes; introducció, preguntes, recursos, la gran
pregunta. Cada una d’elles et condueix a una seqüència didàctica que podem
emprar per apropar als infants a les figures geomètriques.
Parts d’una
caça del tresor:
·
Introducció: Dóna informació a l’infant de les tasques i les instruccions per dur-la a
terme.
·
Preguntes: Llistat de preguntes per ser contestades
·
Recursos: Ens
mostra un llistat de pàgines on l’infant pot entrar i practicar amb les diferents
activitats que ofereixen. Aquest poden aprendre de manera autònoma i divertida
utilitzant unes eines que els agraden molt, deixant enrere els llibres de text,
les fitxetes... Faciliten un aprenentatge centrat en la motivació i d’una
manera molt visual.
· La gran pregunta: Una de les avantatges de la cacera del tresor, és que els
alumnes donen resposta a la pregunta inicial després de fer una reflexió sobre tot el que han anat aprenent amb anterioritat.
Segons la meva opinió, aquest tipus de pàgina com
qualsevol eina que tenim a l’abast gràcies a les noves tecnologies, són estris
que en podem ajudar en la pràctica docent. Són ajudes que et poden donar pautes
en algun moment quan et quedes aturat i necessites d’algun suport per seguir
endavant. Cadascú haurà d’adaptar-les a les seves necessitats reals i sobre tot
a les necessitats i curiositats dels infants. Infants que per cada dia
necessiten més la imaginació i de la capacitat del bon/a mestre/a per tal d’estar
el suficientment motivats com per continuar el seu aprenentatge.
Diferència entre una cacera del tresor i una webquest:
La cacera del tresor és un recurs educatiu més senzill
que una Webquest i es consideren més apropiades pels alumnes de menor edat. La
Webquest, implica un procés d’investigació i transformació de la informació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada