El primer que podem observar a nivell general en la normativa
i que fa referència a l’etapa d’educació infantil, iniciació a les noves tecnologies. Per tan queda molt clar
que des de l’inici de l’escolaritat en la etapa 3-6 anys els docents les han de
tenir en compte i incloure-les en les seves programacions. Ara, com i de quina
manera fer-ho, és un altre qüestió. Iniciar als infants en les TIC, vol dir
tenir un ordinador a classe per tal que el/la mestre/a l’utilitzi per cercar
fitxetes i els alumnes puguin veure com surt la fulleta per la màquina màgica
anomenada impressora? O potser vols dir que a l’igual que es tindrà en compte
els hàbits, la lectoescriptura, etc...s’han d’integrar aquestes en la
metodologia en l’ensenyament aprenentatge?. Bé, jo ho tinc molt clar, tenir un
ordinador a classe o una gran sala d’informàtica no vol dir usar les TIC tal i
com toca. Només vol dir que Conselleria o alguns pares han deixat els “aparatets”
a l’escola i que són els docents els qui amb ganes i dedicació els han de
incloure en la seva metodologia.
Per tant, segons la meva modesta opinió, crec que la
normativa malgrat queda molt oberta, deixa molt clara la posició de les TIC en
l’educació des d’edats molt primerenques. No se si havien de tancar el
currículum per tal de marcar més i exigir als docents els seus usos. Més bé
crec que són aquests qui haurien de fer consciència i integrar-les més per pròpia
iniciativa i perquè de veritat sentit la necessitat de la seva integració en l’aprenentatge
dels infants. Futurs adults de la nostra societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada